سئو سایت جدید به زبان ساده
سئو سایت به زبان ساده: راهنمای گامبهگام برای مبتدیان SEO
به عنوان مثال، تصور کنید که یک شرکت در زمینه سئو هستید، پس لیست کلمات کلیدی شما کلمات سئو، خدمات سئو سایت، شرکت سئو، قیمت سئو، بهینه سازی سایت و… می باشد. همچنین در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر کلمه کلیدی و نحوه پیدا کردن این کلمات پرداخته ایم. در روزگار سلطه گوشیهای هوشمند بر بازاریابی دیجیتال، غفلت از بهینهسازی سایت برای موبایل اشتباهی بزرگ است. وبسایتهای نامناسب برای صفحه نمایش موبایل، تجربه کاربری بسیار بدی برجای میگذارند. گوگل به نمایش صفحات، آزادی عمل کاربران و سرعت کلی سایت روی گوشی اهمیت زیادی میدهد.
یک سایت بدون نداشتن سئو هرگز در نتایج موتورهای جستجو رشد نمیکند و محکوم به نابودی و شکست نیز خواهد بود. اگر شما هم جز افرادی هستید که میخواهید کسب و کار پررونقی از طریق سایت خود داشته باشید حتماً برای سئو سایت خود ارزش زیادی قائل شوید. عبارت سئو (Search engine optimization) SEO و به معنای بهینهسازی صفحات سایت بهینهسازی صفحات برای موتورهای جستجو میباشد. سئو سایت مجموعه فرآیندی است که به یک وبسایت کمک می کند تا در رتبه بالاتر نتایج جستجو قرار گیرد. این فرآیند شامل مواردی همچون؛ تولید محتوای باکیفیت، تحقیق کلمه کلیدی صحیح، لینکسازی و ارتباط بین صفحات و موارد ضروری دیگری خواهد شد که در ادامه با تمامی این موارد به طور کامل آشنا خواهیم شد.
با رعایت این نکات کلیدی، می توانید سئوی وب سایت خود را ارتقا داده و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. به این نکته توجه کنید که بسیاری از این موارد ساده به نظر میرسند اما موفقیت در آنها نیاز به تجربه، تمرین، آموزش و یادگیری مداوم دارد. ولی اگر سئو کلاه سیاه به خوبی پیاده سازی شود، میتوانید در زمان کمتری نسبت به مراحل سئو کلاه سفید، به رتبههای بالاتر گوگل برسید که نتیجه آن هم فروش بالا در کوتاه مدت است. برای همین پیشنهاد میشود که حتما قبل از ساخت بک لینک، دورههای آموزش سئو خارجی را به خوبی مشاهده کرده و به خوبی با بخش ساخت بک لینک آشنا شوید تا هیچ مشکلی در روند لینک سازی خارجی شما پیش نیاید. همانطور که در بالا هم گفتیم، در تمامی دورههای آموزش سئو، همه اساتید، سئو را با استفاده از گوگل به شما آموزش میدهند؛ حتی بسیاری از متخصصان هم فقط سعی میکنند تا سایت را برای موتور جستجوی گوگل بهینه کنند. زمان یادگیری سئو به خودتان و روشی که برای یادگیری انتخاب کردید بستگی دارد که میتواند تا بیش از یک سال هم ادامه داشته باشد.
همین ابداعات جدید میتواند دربهای جدیدی را بهروی حوزه بهینهسازی موتور جستجو باز کند. طبیعتاً سئوی سایت باتوجهبه فناوریهای جدید AI یک فرصت بیبدیل برای رشد و کسب رتبه است. هدف موتورهای جستجو، ارائه محتوای خاص (یونیک) و اصیل به کاربر است. در صورت ایندکس محتوای تکراری، موتور جستجو در انتخاب مطلب برای کاربر به مشکل میخورد. هدف از سئو کلاه سفید، ایجاد اعتبار برای دامنه سایت بهصورت طبیعی است. در این روش هیچ راهکاری برای دورزدن قوانین و نقض دستورالعملها استفاده نمیشود.
البته یادتان باشد که شماره تماس و آدرسی که در این گوگل مپ قرار میدهید باید دقیقا همان چیزی باشد که در سایت خودتان درج کنید؛ درضمن حتما باید آدرس سایت را در گوگل مپ ثبت کنید. درواقع یونیک بودن محتوا هم باعث امتیاز بیشتر در سئو محتوا میشود. همانطور که از اسمش هم مشخص است، به محتواهای تکراری، داپلیکیت کانتنت گفته میشود. وقتی که شما در دوره سئو و بهينه سازی شرکت کنید، متوجه اصطلاحات جدیدی میشوید که اولین بار به گوش شما میخورد. یکی از این اصطلاحات مربوط به کرال باجت میشود که در معادل فارسی آن، بودجه خزش است. گوگل مدتی با این مشکل مواجه بود که پس از مدت کوتاهی و در سال 2012، یک الگوریتمی را با نام دزد دریایی منتشر کرده که آن را با اسم DMCA نیز میشناسند که برای مقابله با دزدی محتوا منتشر شده.
غفلت از تحلیل دادهها حتی اگر به کارها ضربه نزند، باعث از دست رفتن فرصتهای جدید خواهد شد. چند نمونه از مهمترین الگوریتم های گوگل را در زیر بررسی کردهایم. نتایج سئو به عوامل مختلفی مانند میزان رقابت، کیفیت محتوا و استراتژی سئو بستگی دارد. به طور کلی، ممکن است چند ماه تا یک سال طول بکشد تا نتایج قابل مشاهده باشند. حالا برای اینکه بتوانید از خطر پنالتی شدن گوگل در امان باشید و خط قرمزهای مهم گوگل را بشناسید، مقاله “جدیدترین الگوریتمهای گوگل” را مطالعه کنید. متخصصان سئو میتوانند در شرکتهای مختلف به عنوان تحلیلگر سئو، مدیر سئو، یا مشاور سئو فعالیت کنند.
در این قسمت از آموزش سئو میخواهیم تا با هم ابزارهای بسیار کاربردی و مهم را که به ما کمک میکنند تا بتوانیم کلمات کلیدی وبسایت را پیدا کنیم به شما معرفی کنیم. به طور کلی سئو کلاه خاکستری راه مختلف دیگری دارد که میتوانید با مراجعه به سایر مقالات SEOEDU آنها را مشاهده کنید. آموزش سئو پس از گذر از اقدامات روتین و اولیه، پیچیدگی و تکنیکهای خاص به خود را دارد. به طور کلی با روشهای مختلفی میتوانید سئو سایت را پیش ببرید که هر کدام از این متدها در جلب نظر مخاطبان و گوگل نقش بسیار زیادی دارند. استفاده درست و بجا از این تکنیکها میتواند شما را از دیگر سئوکاران متمایز کند.
حالا که با تگهای مهم html در سئو آشنا شدید؛ بیایید با تولید محتوا در سئو آشنا شویم. مثلا بداند؛ «کش کردن سایت» باعث افزایش سرعت سایت میشود و سپس از برنامهنویس بخواهد این کار را انجام دهد. در ادامه میخواهم چند نکته مهم را بگویم که با رعایت این نکات میتوانید محتوای با کیفیت تولید کنید. طبق نظر جان مولر از گوگل (که در تصویر زیر میبینید) هر صفحهای که لینک بیشتری دریافت کند؛ گوگل متوجه میشود صفحه مهمتری است. وقت کافی صرف نمیکنند و برنامهریزی مناسب و دقیقی برای لینکسازی داخلی ندارند.
اگر بخواهیم سئو داخلی را در سئو سایت به زبان ساده بیان کنیم باید بگوییم تصور کنید مغازهای دارید که میخواهید مشتریان بیشتری به آن جذب کنید. برای این کار چه کارهایی انجام میدهید؟ مغازه را تمیز و مرتب می کنید، ویترین را جذاب میآرایید، محصولات با کیفیتی ارائه می دهید و به طور کلی سعی می کنید تا تجربه ی خوبی برای مشتریان خود رقم بزنید. فروشگاههای اینترنتی نیز میتوانند از سئو برای افزایش فروش خود استفاده کنند. با بهینهسازی صفحات محصول و دستهبندیها، میتوانند شانس پیدا شدن محصولاتشان را در جستجوی گوگل افزایش دهند و از این طریق مشتری جذب کنند. همچنین منابع مناسب یادگیری سئو به زبان فارسی و انگلیسی را معرفی کردیم.
معنی SEO در زبان ساده یعنی فعالیتهایی که در جهت بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو انجام میدهیم. طبق آمار در ماه ژانویه 2024 بیش از 60 درصد ترافیکهای ورودی وب سایت از طریق صفحه نتایج جستجو یا همان SERP گوگل است. بنابراین کاربر با یک سرچ در راستای یافتن محصول یا خدمات موردنظر، سایت مذکور در صفحات اول جستجو مشاهده خواهد شد. خدمات سئو پیشرفته توسط طراحان حرفهای سایت و متخصصان سئو، روی تمام سایتهای خدماتی و… اعمال میشوند. بهینه سازی، سایت موردنظر را به عنوان محبوبترین منبع اطلاعاتی و خدماتی برای کاربران آن تبدیل میکند.
این مثال فقط یک آمادهسازی ذهنی برای درک اهمیت سئو سایت بود؛ حالا برویم به سراغ بحث خودمان. حالا بیایید چند مورد از مهمترین اصول سئو تکنیکال سایت را با هم بررسی کنیم. قبل از شروع سئو سایت باید سایت خودتان را از نظر تکنیکال بهینه کرده باشید. برای keyword research از ابزارهایی مثل Ahrefs، کیورد پلنر، Nail patel و Semrush میتوانید استفاده کنید. در مقاله ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی به صورت کامل این ابزارها را معرفی کردیم. منظور از کلمه کلیدی، همان عبارت و کلمهای است که در گوگل جستجو میشود.
وقتی که شما یک صفحه را از سایت خودتان حذف کردید و قصد ندارید که آن را به صفحه دیگری ریدایرکت کنید و همچنین میخواهید که از نتایج گوگل حذف شود، میتوانید از ریدایرکت 410 استفاده کنید. حتی اگر الگوریتمهای گوگل تشخیص دهند که شما از روش لینک سازی pbn استفاده کرده باشید، قطعا دیگر جایی در سرپ گوگل ندارید. در طراحی pbn باید بسیار حساسیت به خرج داد؛ چون الگوریتمهای گوگل به شدت به دنبال پیدا کردن شبکههای pbn هستند و در صورت پیدا کردن آنها، فورا آنها را صفحات گوگل محو میکنند. ابتدا بهتر است که سئو داخلی و سئو تکنیکال سایت خودتان را به حد قابل قبولی برسانید و سپس حداقل پس 5 الی 7 ماه، به سراغ سئو خارجی بروید. امروزه اکثر کاربران ترجیح میدهند که به جای مطالعه متن، همان محتوا را در قالب ویدئو مشاهده کنند؛ حتی بسیاری از کسب و کارها هم هستند که برای بازخورد بیشتر باید از ویدئو استفاده کنند. البته لینک سازی بخش بسیار حساسی است که اگر اشتباه انجام میشود، میتواند خسارت جبران ناپذیری را به سایت شما وارد کند.
سازگار بودن وبسایت با نمایشگرهای موبایل، یکی از سیگنالهای رسمی رتبهبندی گوگل است. حالا بیایید ببینیم برای طراحی یک وبسایت مبتنی بر اصول سئو چه مواردی رعایت میشود. طراحی سایت سئو شده؛ مهارتی است که با استفاده از آن؛ یک وبسایت از همان ابتدا کاملا مبتنی بر اصول سئو طراحی میشود. ممکن است یک وبسایت دارای پشتوانه مالی قوی باشد و بتواند هزینه خوبی انجام دهد. اما این نباید باعث شود یک مشاور سئو شروع به صرف هزینههای بیجا کند.
اما آیا تصاویر به تنهایی برای سئو سایت کامل هستند؟ خیر؛ یکی از مراحل سئو سایت، استفاده از تگ Alt تصاویر متناسب با محتوای سایت است. در واقع زمانی که تصویری از سایت شما به هر دلیلی لود نشود، متن جایگزین به کاربر نشان میدهد که تصویر گویای چه چیزی خواهد بود. برای این کار نیاز به ابزارهای مختلف نظیر سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و … دارید. شما میتوانید با تحلیل دادههایی که این ابزارهای رایگان در اختیار شما قرار میدهند، مخاطبان خود را بهتر بشناسید و با در نظر گرفتن نیازهای آنها، عملکرد بهتری داشته باشید. در این مرحله، تغییرات لازم را در صفحات وب سایت خود اعمال می کنند.
اکثریت فکر میکنند که سئو کار سختی نیست و یا فکر میکنند که با یکسری کارهای ساده به مانند تبلیغ، لینکسازیهای متعدد و … میتوانند به رتبههای بالا در گوگل برسند. در صورتیکه سئو یکسری مراحل فوق العاده پیچیدهای است که حتی هر کسی هم نمیتواند آنها را یاد بگیرد. برای آنکه یک دوره جامع بتواند تجربیات عملی را در افراد ایجاد نماید، میبایست نسبت به آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) با ارائه یکسری مینی پروژه و تمرین اقدام کند. اگر قصد طراحی سایت وردپرسی را دارید، میتوانید از خدمات مجموعه ما در این بخش استفاده نمایید. شما میتوانید با مشاهده قیمت طراحی سایت شرکتی و ارسال فرم طراحی سایت، این نوع پلتفرمها را از مجموعه SEOEDU با رعایت نکات سئو در طراحی آنها دریافت کنید.
برای مثال، موتورهای جستجو باید بتوانند بین “جُرم” و “جِرم” تفاوت قائل شوند. سئو در دنیای دیجیتال بهعنوان یکی از مهمترین روشهای تبلیغاتی محسوب میشود و شاید همین باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال آموزش آن باشند. شرکت سئو24 ، یکی از زیرمجموعههای شرکت وب 24، در حوزه طراحی و بهینهسازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی نرمافزارهای تحت وب، فعالیت میکند. این شرکت با هدف ترویج و ارتقای سطح آگاهی درباره سئو و بهینهسازی سایت در کشور، به فعالیت در زمینه آموزش این حوزه میپردازد. سئو24 یک شرکت حرفهای و معتبر در زمینه آموزش سئو است که با داشتن یک تیم مجرب و کارآزموده، محتوای آموزشی بسیار باکیفیت در حوزه سئو ارائه میدهد.
تیم هورمند علاوه بر سئو، به طراحی سایت نیز توجه ویژهای دارد تا سایت شما از لحاظ فنی و ظاهری، برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه باشد. برای مثال، اگر در حوزه آموزش سئو فعالیت میکنید، عباراتی مثل «آموزش سئو به زبان ساده» یا «دوره سئو» میتوانند انتخابهای خوبی باشند. سایتهایی که دارای طراحی کاربرپسند، ناوبری آسان و سرعت بالا هستند، تمایل بیشتری به جذب و نگهداشتن کاربران دارند، که این موضوع میتواند به بهبود رتبه در موتورهای جستجو کمک کند. زمانیکه برای رونق دادن به کسب و کار و حرفه خود تصمیم به طراحی وب سایت می گیرید تا از طریق آن بتوانید حرفه و کسب و کار خود را جهانی کنید باید موضوع سئو سایت را نیز مد نظر داشته باشید. در واقع سئو نتایج واقعی کسب و کارها، مشاغل، سازمانها را در هر اندازهای که هستند به اوج و موفقیت خواهد رساند.
در صورتی که سوالات بیشتری دارید، میتوانید آنها را مطرح کنید تا به شما پاسخ داده شود. مشکلات فنی مانند خطاهای 404، لینکهای شکسته و مشکلات امنیتی میتوانند تأثیر منفی بر رتبه سایت شما داشته باشند. شناسایی و رفع این مشکلات از جمله اقدامات ضروری در سئو تکنیکال است. حضور فعال در شبکههای اجتماعی و اشتراکگذاری محتواهای سایت میتواند به جذب بازدیدکننده و افزایش اعتبار سایت شما کمک کند. بکلینکها باید از سایتهای معتبر و مرتبط با موضوع سایت شما باشند. تازه این یکی از مسیرهای درآمدزایی از سایتهای پربازدید است و بعضی از آنها از راههای دیگری مثل فروش محصولات آموزشی، همکاری در فروش با سایتهای بزرگ و...
حدود بیش از 200 فاکتور رتبه بندی در داکیومنتهای گوگل منتشر شده که با استفاده از آنها میتوانید رتبه بندی سایتهای خودتان در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید. البته شما میتوانید از دورههای آموزش seo رایگان نیز استفاده کنید. ولی همانطور که در بخش مدت زمان یادگیری سئو هم گفتیم، این روش میتواند وقت زیادی را از شما بگیرد و شاید حدود 1 الی 2 سال زمان نیاز داشته باشید تا فقط مراحل سئو را به خوبی یاد بگیرید. همانطور که از نام این نوع آموزشها پیداست، یادگیری باید با هدف آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) انجام شود. سئو علاوه بر مباحث ابتدایی، دارای شاخههای بسیاری است که شامل سئو داخلی، تکنیکال، خارجی، سئو محلی، محتوا و استراتژیهای آن میشود.
ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. برای شروع سئو سایت ابتدا از سئو تکنیکال شروع کنید و ایرادات اصلی سایت را رفع کنید. سپس یک برنامه محتوایی منظم برای سایت بچینید و اصول لینک سازی را در آن رعایت کنید. با کمک رپورتاژ، تبلیغات و بک لینک هم روی سئو off page سایت کار کنید. اگر همه تکنیکها و فاکتورهای سئو را رعایت کنید؛ اما خود گوگل نتواند وب سایت شما را بررسی کرده و آن را ببیند، عملاً هیچ ارزشی ندارد! یعنی چه؟ ببینید گوگل با کمک یک سری ربات که به آنها خزنده میگوییم، همه سایتهای سطح وب را بررسی میکند و بعد از گذراندن محتوای آنها از فیلترها و فاکتورهایش، به آنها رتبه میدهد.
انکر تکست (Anchor text) همان «متن لینک» است که در سئو بسیار مهم است. اما پاسخ این است که لینک نوفالوو؛ ارزش بسیار بسیار ناچیزی را به سایت مقصد منتقل میکند. همان مواردی که در بخش سنجش کیفیت بکلینک توضیح دادم در اینجا هم مصداق دارد. ولی چون قبلا توضیح دادم الان فقط تیتر وارد موارد را یادآوری میکنم. در این وبلاگ، مقالات عالی بنویسید و سپس مقالهتان را به سایرین معرفی کنید.
هزینه نهایی کل سئو سایت در بازه زمانی یکسال 150 میلیون تومان شده است. با این هزینه احتمالا در بازار تهران که هیچ در نقاط معمولی تهران هم شاید نتوانید مغازه تاسیس کنید. بدون استفاده از ابزارهایی مثل موارد بالا، اندازهگیری موفقیت تقریباً غیرممکن است. پس از سئو محتوا و انتشار مطالب، مانیتورینگ یا همان نظارت آغاز میشود. سئو یک فرایند بیوقفه است و طی آن باید دادههای مختلفی تحت نظر قرار بگیرند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/