سئو برای Social Media Signals Amplification Techniques

سئو و شبکه های اجتماعی نکات ارزشمند + بررسی اثرگذاری ها

اگر نام برندی را به صورت مستقیم در گوگل سرچ کنید متوجه می‌شوید که شبکه های اجتماعی آن برند نیز در نتایج جستجو رتبه دارند و این یعنی گوگل کاملا متوجه ارتباط بین برند و شبکه‌های اجتماعی هست. زمانی که کاربر روی اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی کلیک می‌کند، پست به طور خودکار آماده می‌شود و نیاز به انجام کار اضافی برای ایجاد یک پست جذاب و قابل کلیک در رسانه‌های اجتماعی نخواهد داشت. با این کار احتمال اینکه که محتوای شما توسط فالوئرهای آن‌ها دیده شود بیشتر شده و در نتیجه منجر به بهبود سوشال سیگنال و سئوی وب‌سایت شما می‌گردد. سئو یا SEO یک فعالیت چند بعدی است؛ بدین معنا که هر فعالیتی که در سایر حوزه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال انجام می‌شود، می‌تواند تاثیر و عملکردی در نتایج موتورهای جستجو (SERP) داشته باشد. این فعالیت‌ها شامل برنامه‌های راهبردی برای رسانه‌های اجتماعی و تلاش برای بهبود سوشیال سیگنال (سیگنال شبکه‌های اجتماعی) صفحات وب ما می‌شود.

اگر از اهمیت سوشال سیگنال در رتبه‌بندی وب‌سایت آگاه باشید قطعاً در بهینه‌سازی هر کدام از این شبکه‌ها و وب‌سایت خود بسیار با احتیاط عمل می‌کنید. این آمار آنجایی جالب می‌شود که بدانید در سال ۲۰۲۴ تعداد کاربران فعال در این رسانه‌ها از مرز ۵ میلیارد نفر عبور کرده است. با این اعداد و ارقام حتماً به اهمیت این غول اجتماعی در موفقیت کسب‌وکارها پی برده‌اید. در دنیای امروز که فرصت‌های کسب درآمد آنلاین رو به افزایش است، بسیاری از آقایان به دنبال مشاغلی هستند که نه‌تنها بتوانند به کمک آن درآمد قابل قبولی کسب کنند، بلکه به سرمایه‌گذاری اولیه زیادی هم نیاز نداشته باشند. از برنامه‌نویسی و تولید محتوا گرفته تا بازاریابی دیجیتال و طراحی وب‌سایت، امروزه فرصت‌های مختلفی وجود دارند که با مهارت‌آموزی و به‌کارگیری هوشمندانه منابع، می‌توان به سودآوری و درآمد پایداری دست یافت.

به طور کلی، با محبوب شدن موضوعات و هشتگ ها در شبکه های اجتماعی، شاهد افزایش کلمات کلیدی مرتبط با جستجو، حجم جستجو و تعداد نتایج نمایش داده شده نیز هستیم. زمانی که شما به این موضوعات در وب سایت خود – مثلاً از طریق یک پست وبلاگ – بپردازید، می توانید از قصد جستجوی فعلی کاربران استفاده کنید. کامنت‌ها نوعی از سوشال سیگنال هستند که نشان‌دهنده سطح عمیق‌تری از تعامل کاربران با محتوای شما است. برخلاف لایک‌ها که می‌توانند به سرعت و بدون فکر زیاد انجام شوند، کامنت‌ها معمولاً نیازمند زمان و تفکر بیشتری هستند. کامنت‌های متعدد و با کیفیت می‌توانند نشان‌دهنده ارزش و اهمیت محتوای شما برای مخاطبان باشند. از دیدگاه سئو، محتوایی که بحث و گفتگوی زیادی را برمی‌انگیزد، می‌تواند به عنوان محتوای با ارزش و مرتبط در نظر گرفته شود.

با استفاده از پرسوناهای خریدار، می‌تونید بدونین که مخاطبان و مشتریان شما بیشتر تو کدوم کانال‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنن. در نهایت، سکوی شبکه های اجتماعی جاییه که مشتری ها و سرنخ هاتون بیشتر وقتشون رو اونجا میگذرونن. توجه کردن به این که کاربران شبکه های اجتماعی درباره چی صحبت میکنن و چطور با برند شما تعامل دارن، دید ارزشمندی برای بهینه سازی محتوای سایتتون بهتون میده. Quora، یک پلتفرم پرسش و پاسخ، معمولاً وقتی صحبت از سئو می شود، مورد استفاده قرار نمی گیرد. با این حال، پاسخ دادن به سوالات مرتبط با صنعت در Quora و قرار دادن لینک های مرتبط به وب سایت شما می تواند ترافیک ایجاد کند و به شهرت برند وب سایت خود و همچنین اعتبار دامنه خود کمک کنید.

اینجا یه یادآوری برای اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی به هر پست وجود داره. همچنین ممکنه بخواین قابلیت کامنت‌گذاری رو فعال کنید که نیاز به ورود به شبکه‌های اجتماعی داشته باشه. وقتی تیم های سئو و شبکه های اجتماعی شما تو بخش های جداگانه کار میکنن و هر کدوم اطلاعاتی دارن که میتونه به تیم دیگه کمک کنه، اما اون داده ها رو به اشتراک نمیذارن، در واقع دارن زمان و منابع باارزشی رو تلف میکنن. با هم متحد بشین و برنامه ها، گزارش ها، داده ها، بینش ها، استراتژی ها و نتایج تست ها رو به اشتراک بذارین تا بتونین هوشمندانه تر کار کنید. پاتل همچنین به یه مطالعه دیگه توسط Optinmonster اشاره می کنه که نتایج Hootsuite رو تایید کرده.

تو این سایت ها، میتونید شبیه موتورهای جستجو، برای پست ها، هشتگ ها و محتوا سرچ کنید. میتونید یه جفت کفش جدید تو اینستاگرام پیدا کنید، تو فیسبوک برای پیدا کردن یه آدم که سگتون رو ببره بیرون توصیه بگیرید و تو یوتیوب، آموزش های محصولی رو پیدا کنید که شما رو برای خرید ترغیب کنه. گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید. موضوعات به روز و جنجالی در فضای مجازی همیشه در جریان است که توسط کاربران با استفاده از هشتگ های مرتبط منتشر و ترند شده و در دست کاربران دست به دست می شود که به این کار اصطلاحا کمپین گفته می شود.

شما باید به صورت مستمر در این سوشال ها فعالیت داشته باشید و دائما با کاربران تعامل کنید تا از دید‌ها پنهان و محو نشوید. نکته‌ای که به صراحت بارها توسط مدیران و پرسنل گوگل بیان شده این است که خود سوشال سیگنال و لایک و کامنت و ری‌توئیت‌ها به صورت مستقیم یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیستند. شما می‌توانید این موضوع را در ویدیو یوتیوب جان مولر درباره سوشال سیگنال مشاهده کنید. محتوای ارزشمندی که از منابع دیگر پیدا می‌کنید را ری‌توییت کرده یا از افرادی که محتوای شما را به اشتراک گذاشته‌اند قدردانی کنید. ری‌پست کردن محتوای مفید در اینستاگرام نیز می‌تواند به دریافت اشتراک گذاری یا لایک بیشتر از همان حساب‌ها در آینده کمک کند.

برعکس، مدیریت جامعه ای که کاربران رو درگیر میکنه میتونه به کامنت گذاشتن بیشتر منجر بشه، که میتونه عمر پست ها رو طولانی تر کنه و به دیده شدن پست ها توسط افراد بیشتری کمک کنه. ما برای به دست آوردن بینش [درک عمیق]، استفاده از ابزارهای شنود اجتماعی (Social Listening) را توصیه می کنیم. ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارند که به شما نشان می دهند کاربران شبکه های اجتماعی در مورد چه چیزی آنلاین صحبت می کنند. بهینه سازی سایت در گوگل را می‌توان یکی از مشاغل پول‌ساز دنیای دیجیتال مارکتینگ دانست و سایت آموزش سئو را مرجع مناسبی برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت. در چشم‌انداز دیجیتال امروزی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای سئو دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت برای برندهایی است که در تلاش برای پیشرفت آنلاین هستند.

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی وب، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و توسعه نرم‌افزار مشغول به کار شوند. ویژگی‌ ارزشمند دیگر دوره سئو باکس این است که حتی بعد از اتمام آن نیز می‌توانید از راهنمایی‌های تیم پشتیبانی ژاکت بهره‌مند شوید و در صورت وجود هرگونه سوال، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. سئو کلاه سفید (White Hat SEO) به کلیه روش هایی گفته می شود که قواعد آن مطابق گوگل بوده و تنها در جهت رشد سایت از آن استفاده می شود. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به وبین سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. استفاده از هشتگ های مناسب و پرطرفدار به دیده شدن بیشتر محتوا و تعامل بیشتر کمک می کند. کسب درآمد از اینترنت به یک ترند پرطرفدار و جذاب تبدیل شده که به افراد امکان می‌دهد با استفاده از ابزارهای ساده و مهارت‌های خود درآمدزایی کنند.

افرادی که محتوای شما را می‌بینند و از آن استفاده می‌کنند، ممکن است در وبلاگ‌ها یا سایت‌های خود به محتوای شما ارجاع دهند. این نوع بک‌لینک‌ها که به‌طور طبیعی و بدون درخواست ایجاد می‌شوند، برای سئو بسیار ارزشمند هستند. سوشیال بوک‌مارک به فرایند اشتراک گذاری لینک وب سایت در شبکه‌های اجتماعی مختلف اشاره دارد اما سوشیال سیگنال به معنای تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی با برند شما مثل لایک کردن، کامنت گذاشتن و .. هر چقدر تعامل و میزان مشارکت در این شبکه‌های اجتماعی از طریق کامنت‌گذاری، لایک و اشتراک‌گذاری بالاتر باشد، میزان تأثیر آن بر جایگاه شما در گوگل بیشتر خواهد شد. اگرچه google سوشال سیگنال را فاکتور اصلی رتبه‌بندی سایت به‌حساب نمی‌آورد؛ ولی این محتواها نشان‌دهنده ارزشمندی این محتواها از نظر مخاطبان است.

قرار دادن کلمات کلیدی هدف در قسمت‌های “درباره ما”، “خدمات”، “محصولات” یا سایر بخش‌های قابل ویرایش که پروفایل‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهند، می‌تواند به درک گوگل از ارتباط بین وب‌سایت شما با آن کلمات کلیدی کمک کند. ساده‌ترین راه این است که بررسی کنید که وب‌سایت شما به رسانه‌های اجتماعی لینک شده است و بالعکس. سئوکاران در گذشته از نشانه‌گذاری اسکیمای شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با گوگل استفاده می‌کردند؛ اما امروزه این روش کاربرد ندارد. ایجاد محتوای با کیفیت به شما کمک خواهد کرد تا دید و عملکرد خود را در هر دو کانال دیجیتال بهبود ببخشید، به شرطی که محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و آن را برای سئوی طبیعی بهینه کنید. در نتیجه، محتوایی که اونجا به اشتراک میذارین توسط افراد کمتری دیده میشه و نهایتا منجر به بازدید از صفحه و تعامل با وبسایت شما میشه، کمتر از چیزی خواهد بود که با یه مدیریت قوی جامعه [مخاطبان] به دست می آوردین.

سوشال سیگنال آن‌قدر هم که به نظر می‌آید، بزرگ و ارزشمند نیست، چون چند مشکل وجود دارد که حضور آن را در فهرست عوامل مؤثر بر سئو وب‌سایت کم‌رنگ می‌کند. انتخاب هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار، باعث می‌شود محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود. از هشتگ‌هایی استفاده کنید که در حوزه فعالیت شما محبوب هستند و هشتگ‌های سفارشی ایجاد کنید تا به راحتی محتوای شما قابل جستجو باشد. به کمک این ابزار می‌توانید عملکرد وب سایت خود را از نظر سئو داخلی و سئو تکنیکال ارزیابی کنید و ساختار وب سایت رقبا را نیز بررسی کنید. به همین خاطر، ما در یکی از مجموعه‌ دوره‌های سئو باکس، نحوه کار با ابزار اسکریمینگ فراگ را به‌صورت حرفه‌ای به شما آموزش می‌دهیم. به همین خاطر با شرکت در دوره سئو خارجی و به‌کارگیری مفاهیم آموخته شده، می‌توانید اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند محتوای وب‌سایت شما را با تشویق به اشتراک‌گذاری و انتشار اخبار به میزان قابل توجهی تقویت کنند. پست‌ها را در پلتفرم‌های مختلف زمان‌بندی کنید و مطمئن شوید که آنها را متناسب با قالب هر پلتفرم تنظیم کرده‌اید. با مخاطبان خود درگیر شوید، با اینفلوئنسرها همکاری کنید و محتوای خود را برای گسترش دامنه آن تبلیغ کنید. برای مثال اگر داده‌ها نشان دهند که پست‌های ویدئویی شما بیشترین تعداد اشتراک‌گذاری را دارند، می‌توانید سرمایه‌گذاری بیشتری روی تولید ویدئوها انجام دهید. همچنین با شناسایی زمان‌هایی که کاربران بیشترین فعالیت را در شبکه‌های اجتماعی دارند، می‌توانید زمان‌بندی انتشار پست‌ها را بهبود دهید تا تعامل بیشتری به دست آورید. اینستاگرام نیز به دلیل تمرکز بر محتوای تصویری و ویدئویی می‌تواند تأثیر بزرگی بر سوشیال سیگنال‌ها داشته باشد.

با تعامل مردم با محتوای شما تو شبکه های اجتماعی، میتونه دسترسی اون رو بیشتر کنه و بهتون کمک کنه تو رتبه بندی نتایج موتور جستجو بالا بیاید. همچنین میتونید از علائم شبکه های اجتماعی برای تقویت استراتژی سئوتون استفاده کنید. سیگنال های اجتماعی که از طریق لایک ها، اشتراک گذاری ها و نظرات در پست های فیس بوک ایجاد می شود، می تواند بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر مثبت بگذارد. با استفاده هوشمندانه از این پلتفرم‌ها، می‌توانید سوشیال سیگنال‌های قوی‌ای تولید کنید که نه تنها به بهبود سئو کمک می‌کنند، بلکه باعث افزایش ترافیک و اعتبار آنلاین شما نیز می‌شوند. لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای، بیشتر بر روی محتوای تخصصی و کسب‌وکارها متمرکز است. لینکدین می‌تواند به تولید سوشیال سیگنال‌های با کیفیت بالا کمک کند، زیرا کاربران این پلتفرم معمولاً حرفه‌ای‌ها و متخصصانی هستند که محتوای معتبر و مفید را به اشتراک می‌گذارند.

در حالی که موتورهای جستجو مانند گوگل به صراحت سیگنال های اجتماعی را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی مستقیم تایید نکرده اند، اما به ارزش رسانه های اجتماعی در ارتقای محتوا و هدایت ترافیک به وب سایت ها اذعان کرده اند. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند در تولید محتوا به شما کمک کند این است که مخاطبان خود را طبق پرسونای آنها بشناسید و نیازهای آنها را به درستی درک کنید. روش دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که محتوای قدیمی وبلاگ خود را بازنویسی و آپدیت کنید و یا در قالب‌های دیگر محتوا منتشر کنید (مثلاً مقاله را به کتاب الکترونیکی یا اینفوگرافیک تبدیل کنید). این استراتژی به شما کمک می‌کند تا بتوانید سیگنال‌های اجتماعی بیشتری دریافت کنید و سئو خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید محتواهایی که عملکرد ضعیفی دارند را پیدا کنید و آنها را به روش جذاب‌تری بازطراحی و منتشر کنید. با افزایش تعاملات کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها می‌توان بصورت غیر مستقیم بر رتبه‌بندی در موتورهای جستجو تأثیر گذاشت و ترافیک وب‌سایت را افزایش داد.

سوشیال سیگنال ها به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی موتورهای جستجو، می توانند تاثیر قابل توجهی در سئو و جذب ترافیک به وب سایت داشته باشند. هر چه محتوای شما بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، اعتبار سایت شما در نظر موتورهای جستجو بیشتر خواهد شد. اگر تابه‌حال فکر می‌کردید که فقط روی وب‌سایت خود کار می‌کنید و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چندان اهمیتی ندارد و تمام راه‌های بهینه‌سازی سئو را رفته‌اید تا در گوگل بهترین شوید، پس باید به شما بگوییم که روش‌های قبلی کامل نیستند. گوگل یک امتیاز قدرتمند به کسب‌وکارهایی داده که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی دارند و میزان تعامل کاربر با برندشان بسیار بالا است. به نمودار زیر که گزارش سایت statista درباره میزان استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی است توجه کنید. گوگل دنبال چیست؟ جز آنکه دنبال جذب مخاطب و دنبال کردن نیاز کاربران است؟ پس وقتی چنین حجم حضوری از کاربران در سوشال وجود دارد قطعا گوگل هم به آن توجه دارد به خصوص که سیگنال‌های سوشال‌ها باعث تقویت EEAT سایت شما می‌شود.

ما در ژاکت آکادمی با برگزاری دوره‌ آموزش سئو تحت عنوان «سئو باکس»، به آموزش و معرفی کلیه مفاهیم، ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای بهینه‌سازی وب سایت می‌پردازیم. شما می‌توانید چکیده مطالب خود را (ترجیحاً به انگلیسی) در این شبکه اجتماعی منتشر کرده و به صفحه مربوطه لینک بدهید. پیدا کردن مخاطبانی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند یا به آن علاقه‌مند هستند و همراه کردنشان با خودتان می‌تواند به شما کمک کند مخصوصا اگر آنها شما را فردی متخصص بدانند. حال که میزان اهمیت و تاثیر Social Signal را متوجه شدیم بیایید ببینیم چه روش‌ها و اقداماتی وجود دارد تا بتوانیم سیگنال خود را تقویت کنیم. برای مثال، اگه مدیر شبکه های اجتماعی شما هیچوقت به پیام های صفحه پاسخ نده، این میتونه باعث بشه که دنبال کننده ها از شما دلسرد بشن و شما رو آنفالو کنن.

برای بررسی و چک کردن میزان و چگونگی عمکلرد سیگنال شبکه های اجتماعی ابزار وجود دارد که یکی از بهترین آن ها وب سایت Blackhatlinks است. پس از این که وارد سایت شدید، در کادری که در وسط صفحه قرار دارد آدرس صفحه (شبکه اجتماعی) را وارد کنید. پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را برای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات و پست های خود بهینه کنید. همچنین باید پیوندهایی را به وب سایت خود وارد کنید و تمام نمایه ها را به روز نگه دارید و از ویژگی های خاص پلت فرم مانند هشتگ ها و برچسب های جغرافیایی برای بهبود دید استفاده کنید. با استفاده از گزارش‌های Google Analytics، می‌توانید ببینید که چقدر ترافیک از طریق شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت شما هدایت شده و کدام محتواها بیشترین تعامل را ایجاد کرده‌اند.

هر چه تصاویر شما با کیفیت‌تر و جذاب‌تر باشند، احتمال اینکه کاربران روی لینک شما کلیک کنند افزایش پیدا می‌کند. همچنین تصاویر جالب باعث افزایش ترافیک گوگل در جستجوهای تصویری (Image search) هم بشود. برای این کار می‌توانید از یک عکاس یا گرافیست حرفه‌ای برای ایجاد محتوای بصری خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید پروفایل خود را بهینه‌سازی کنید چون می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنید (امکان کلیک روی تصاویر برای ورود به صفحه محتوا در پینترست وجود دارد). هرچند سوشال سیگنال به‌طور مستقیم در رتبه‌بندی گوگل تأثیر نمی‌گذارند، اما تأثیرات غیرمستقیم آن‌ها بر بهبود سئو بسیار زیاد است.

به طوری که وقتی سیگنال‌های اجتماعی را بهبود می‌دهیم، منجر به رتبه بندی بهتر سایت ما نمی‌شود. با این حال نباید از این موضوع غافل شویم که تمامی اقداماتی که برای بهتر دیده شدن در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهیم، کاملا با تلاش‌های ما در حوزه سئو مرتبط هستند. محتوای باکیفیت به طور طبیعی به افراد بیشتری میرسه چون مردم اون رو با دیگران به اشتراک میذارن و بهش لینک میدن، که این کار شامل استفاده از شبکه های اجتماعی هم میشه. با محبوب تر شدن محتوا تو کانال های شبکه های اجتماعی، میتونه تو موتورهای جستجو هم یه جهش داشته باشه. در این مطلب ضمن بررسی جامع Social Signal، به تأثیر آن بر سئو خارجی و راهکارهای بهره‌گیری مؤثر از آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا در این سایت آموزش سئو، اهمیت سوشال سیگنال در بهبود رتبه و دیده شدن وب‌سایت‌ها را کشف کنیم.

احساسات منفی در شبکه های اجتماعی که منجر به کم شدن تعامل با برند شما به طور کلی میشه، میتونه روی عملکرد وبسایت و سئوی شما تاثیر بذاره. سپس، می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و دنبال‌کنندگان را تشویق کنید تا آن را به اشتراک بگذارند. هنگامی که دیگران به محتوای شما لینک می دهند، ارزش آن را افزایش می دهد و سئو را بهبود می بخشد. اگر می خواهید به صورت آنلاین پیدا شوید و سهم بازار را افزایش دهید، باید تمام تلاش خود را برای تقویت سئوی خود انجام دهید. با این حال، بسیاری از برندها متوجه نیستند که در کنار هدف‌گیری کلمات کلیدی و بهینه‌سازی وب‌سایت، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای بهبود سئو و دید آنلاین خود نیز استفاده کنید.

علاوه بر آن ابزارهای متخص سئو تکنیکال سایت، کاربرد آنها و نحوه استفاده از آن را نیز آموزش داده‌ایم. منابع آموزشی متعددی برای آموزش سئو خارجی ارائه شده‌اند ، اما پیدا کردن دوره‌ای که بتواند به‌شکل اصولی مفاهیم سئو خارجی را تدریس کند و کارآموزان را به‌صورت کاربردی با این مفاهیم آشنا کند، ممکن است سخت و زمان‌بر باشد. به همین خاطر برای پاسخگویی به این دغدغه، ژاکت به کمک متخصصان حرفه‌ای و مجرب خودرو دوره سئو باکس را برگزار می‌کند. اگر مشغول مدیریت سایر بخش‌های کسب‌وکارتان هستید و فرصت کافی برای شبکه‌های اجتماعی را ندارید، استخدام یک مدیر شبکه‌های اجتماعی یا برون‌سپاری کارها را در نظر داشته باشید. برعکس، یه پست باحال که برای مخاطبای اون شبکه اجتماعی خاص و اون پلتفرم شخصی سازی شده باشه و یه فراخوان به عمل (CTA) جذاب روی همون محتوا داشته باشه، به احتمال زیاد کلیک های خیلی بیشتری رو به همراه خواهد داشت.

یکی از دلایل اصلی این است که گوگل با استفاده از انواع نتایج مانند اسنیپت های ویژه، مستقیماً در موتور جستجو به سوالات کاربران پاسخ می دهد – بدون نیاز به کلیک. اما بینگ به طور واضح اعلام کرده که از سیگنال های اجتماعی برای تعیین نتایج جستجو استفاده می کنه. تو ادامه بیشتر درباره اینکه چرا شبکه های اجتماعی برای سئو مهم هستن و چطور یه استراتژی سئوی شبکه های اجتماعی موفق رو اجرا کنید، توضیح داده میشه. همچنین می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی و محتواهای خود را بهینه‌سازی کنید تا بیشترین تأثیر را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. افزودن دکمه‌های اشتراک‌گذاری در محتوای خود نیز می‌تواند فرآیند به اشتراک‌گذاری را برای کاربران ساده‌تر کند. در انتهای پست ها یا مقالات خود، کاربران را به انجام عملی خاص ترغیب کنید، مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن یا اشتراک گذاری.

به عبارت دیگر، وقتی کاربران محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند یا به آن واکنش نشان می‌دهند، این سیگنال‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند که این محتوا ارزشمند است و باید بیشتر دیده شود. سوشیال سیگنال‌ها به هر نوع تعامل و فعالیتی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند و به نوعی نشان‌دهنده‌ی محبوبیت یا ارزش محتوا یا برند شما است گفته می‌شود. ورود کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی به سایت شما و ماندگاری آن‌ها در سایت، نشان‌دهنده کیفیت و محتوای ارزشمند وب‌سایت شماست. هرچقدر کاربران بیشتر در سایت شما بمانند و با محتوای شما تعامل داشتـه باشند، گوگل بهتر متوجه می‌شود که شما محتوای مرتبط و مفیدی ارائه می‌دهید. هر نوع تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف با اکانت مرتبط با برند وب سایت شما مفهوم سوشیال سیگنال را در برمی‌گیرد.

اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، یکی از قدرتمندترین انواع سوشال سیگنال است. زمانی که کاربران محتوای شما را با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارند، در واقع آن را تأیید کرده و ارزش آن را به دیگران نشان می‌دهند. این نوع سیگنال می‌تواند به سرعت باعث گسترش دامنه دید محتوای شما شود و ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت شما هدایت کند. از نظر سئو، اشتراک‌گذاری‌های متعدد می‌تواند نشانه‌ای از اعتبار و ارتباط محتوا با نیازهای کاربران باشد. با به اشتراک گذاری مداوم محتوای ارزشمند در کانال های رسانه های اجتماعی، می توانید احتمال به اشتراک گذاری پست های خود را افزایش دهید.

در این صورت گوگل به اعتبار برندتان در رسانه‌های اجتماعی پی برده و اعتبار دامنه‌تان را بالاتر می‌برد. از طرفی دیگر با قرار دادن لینک خود در شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام تعداد لینک ورودی بالا رفته و اعتبارتان نیز سیر صعودی می‌گیرد. کلمات پایانیدر حالی که سیگنال های اجتماعی فاکتورهای مستقیم رتبه بندی سئو نیستند، می توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی سئو از طریق مکانیسم های مختلفی مانند افزایش ترافیک، ایجاد بک لینک و تجربه کاربر تأثیر بگذارند. چشم انداز در حال تحول شبکه های اجتماعی و الگوریتم های موتورهای جستجو ممکن است منجر به ادغام بیشتر و در نظر گرفتن سیگنال های اجتماعی در رتبه بندی SEO در سال 2024 شود. به طور کلی در سال 2024، تاثیر سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی سئو پیچیده و دائما در حال تغییر خواهد بود.

وقتی محتوای شما به‌طور مداوم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتـه می‌شود و کاربران زیادی با آن تعامل می‌کنند، برند شما به‌عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد شناختـه می‌شود. همانگونه که در این مقاله در قسمت‌های مختلف اشاره کردیم، امروزه یکی از مهم‌ترین واژه‌ها و البته فعالیت‌ها در بحث سئو و بهینه‌سازی وب سایت‌ها، سوشال سیگنال یا سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. این سیگنال‌ها نزد موتور‌های جستجوگر به خصوص گوگل بسیار اعتبار دارند و می‌توانند به صورت مستقیم باعث افزایش رتبه کلمات کلیدی و وب سایت شما نزد گوگل شود. مشارکت در پلتفرم های رسانه های اجتماعی می تواند به ایجاد آگاهی از برند و ایجاد اعتماد در بین مخاطبان کمک کند. هنگامی که کاربران با محتوای یک برند درگیر می شوند، آن را به اشتراک می گذارند یا نظرات مثبت خود را می گذارند، می تواند اعتبار و شهرت برند را افزایش دهد. برندهایی با حضور قوی در رسانه های اجتماعی و سیگنال های اجتماعی مثبت ممکن است به احتمال زیاد پیوندهای طبیعی را از سایر وب سایت ها جذب کنند و تلاش های سئوی خود را بیشتر بهبود بخشند.

متخصصان سئو معتقدند فعالیت وب سایت‌ها در حوزه سوشال سیگنال به‌شکل چشمگیری در بهینه‌شدن آن‌ها موثر است. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسب‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند. همچنین می‌توانید از مدیران محتوای خود بخواهد که بر کمپین‌های اجتماعی شما نظارت کنند و اطمینان پیدا کنند که اصول سئو در آنها به‌درستی انجام می‌شود. افراد دیگر در حوزه کاری‌تان نیز همانند شما به دنبال افزایش فالوور و تعامل در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هستند.

در این صورت با دریافت سیگنال از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید سئو و جایگاه گوگل وب‌سایت خود را بهبود بخشید. پاسخ دادن فعال به نظرات همچنین می‌تواند به معنای افزایش فرصت برای اشتراک‌گذاری لینک‌های مرتبط بیشتر به دیگر صفحات وب‌سایت شما با کاربران باشد. شبکه‌های اجتماعی با فراهم کردن دسترسی بیشتر به مخاطبان، محیطی مناسب برای دیده شدن محتوای شما فراهم می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند بخشی از استراتژی لینک سازی شما باشند. متخصصان سئو در حال تحقیق، پژوهش و مطالعه برای کشف دقیق تاثیر سوشیال سیگنال‌ بر عملکرد سئو هستند. بر اساس اختلاف نظرها و نتایج متفاوتی که وجود دارد می‌توان نتیجه گرفت که سوشیال سیگنال‌ها به صورت غیر مستقیم بر رتبه بندی تاثیر دارند.

اگر تعداد کلیک‌های ورودی از شبکه‌های اجتماعی بالا باشد، به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای شما جذاب و مرتبط با نیاز کاربران است. وب‌سایت A تعداد زیادی اشتراک‌گذاری، لایک و کامنت در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است، در حالی که وب‌سایت B فعالیت اجتماعی کمتری دارد. در این صورت، گوگل وب‌سایت A را به عنوان منبعی معتبرتر در نظر می‌گیرد و آن را در نتایج جستجو بالاتر نمایش می‌دهد. صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به گونه ای تکامل یافته اند که لیست های وب سایت معمولی را شامل می شوند. رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و لینکدین اغلب در نتایج جستجو برای پرس و جوهای برچسب گذاری شده ظاهر می شوند.

این تعاملات می‌تواند به مرور باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ورودی در خدمات سئو شود. نکته مهم دیگر این است که گوگل، ارزیابی خود را بر مبنای قابل‌ اعتماد بودن و اعتبار وبسایت شما قرار می‌دهد؛ بنابراین این عامل مهمی برای موفقیت رتبه‌بندی وبسایت شما محسوب می‌شود. اکنون با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به راحتی محتواهای خود را منتشر کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. این کار باعث افزایش آگاهی از برند شما می‌شود و همچنین، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و به‌ تدریج، اعتماد آنها را به خود جلب کنید. یوتیوب بعد از گوگل، دومین موتور جستجویی است که بیشترین میزان ترافیک در جهان را دارد، اما معمولاً هدف زیادی پشت این جستجوها وجود ندارد و درصد زیادی از آنها صرفاً پرسه زدن برای گذران وقت است.

داشتن یک حضور فعال و بهینه در رسانه های اجتماعی می تواند شانس شما را برای حضور در این نتایج افزایش دهد، ترافیک کلی آنلاین شما را افزایش دهد و به طور بالقوه ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند. از آنجایی که رسانه های اجتماعی همچنان نقش برجسته ای را در بازاریابی آنلاین و توزیع محتوا ایفا می کنند، موتورهای جستجو ممکن است الگوریتم های خود را تغییر دهند تا رسانه های اجتماعی را با وضوح بیشتری در رتبه بندی SEO خود قرار دهند. تغییر چشم انداز سایت های شبکه های اجتماعی، رفتار کاربران و توسعه هوش مصنوعی ممکن است بر رویکرد موتورهای جستجو به سیگنال های اجتماعی تأثیر بگذارد. به‌طور کلی با تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت و تعامل فعال با کاربران می‌توانید سوشیال سیگنال‌های خود را به‌طور قابل توجهی افزایش دهید و از مزایای آن در بهبود سئو و دیده شدن آنلاین بهره‌مند شوید. وقتی محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتـه می‌شود و کاربران بیشتری آن را مشاهده و با آن تعامل می‌کنند، احتمال دریافت بک‌ لینک‌های طبیعی نیز افزایش می‌یابد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری